Italiano e inglese
Italian and English
Conoscenza della lingua inglese a livello B1del Quadro Comune Europeo di Riferimento per le Lingue.
Knowledge of English at B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages.
Lezioni frontali con studio di materiale su piattaforma e-learning
Frontal teaching, with study of e-learning texts and videos.
Al termine del corso gli studenti conosceranno le principali strutture grammaticali inglesi e il vocabulary dei principali argomenti del programma.
Al temine del corso gli studenti sapranno comprendere e parlare la lingua inglese a livello B2 del Quadro Comune Europeo di Riferimento delle Lingue.
Le esercitazioni individuali e di gruppo che si svolgeranno durante il corso consentiranno agli studenti di avere gli strumenti necessari per migliorare la loro capacità di comprensione ed avere l’autonomia di espressione in lingua inglese.
At the end of the course students will know the main English grammatical structures and vocabulary of the main topics of the programme.
By the end of the course students will be able to understand and speak English at level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.
The individual and group exercises that will take place during the course will provide students with the necessary tools to improve their comprehension skills and have the autonomy to express themselves in English.
PROGRAMMA GRAMMATICALE:
PRESENTAZIONE CORSO E ASSEGNAZIONE TEST D’INGRESSO GRAMMATICALE
FUNZIONI DEI VERBI AUSILIARI
PRESENTE SEMPLICE/PROGRESSIVO
COMPARATIVO
SUPERLATIVO RELATIVO
COMPARATIVI E SUPERLATIVI IRREGOLARI
IMPERATIVO DEI VERBI
TO SAY/TO TELL
IL PASSATO DEI VERBI (regolari ed irregolari)
PASSATO SEMPLICE E PROGRESSIVO
PASSATO PROSSIMO (PRESENT PERFECT)
PRESENT PERFECT SIMPLE/SIMPLE PAST
PRESENT PERFECT CONTINUOUS
FOR e SINCE
TRAPASSATO (PAST PERFECT)
PAST PERFECT CONTINUOUS
RIEPILOGO PRESENTE/PASSATO
DURATION FORM
II RIEPILOGO SU SINCE, FOR, HOW LONG
CONGIUNTIVO
FUTURE IN THE PAST
IL CONDIZIONALE
PERIODO IPOTETICO 0/1
PERIODO IPOTETICO 2
PERIODO IPOTETICO 3
PRESENTE CON VALORE DI FUTURO
FUTURO INTENZIONALE
SIMPLE FUTURE
IL FUTURO NELLE SUBORDINATE
RIEPILOGO SUI FUTURI
FUTURO PROGRESSIVO
FUTURE PERFECT SIMPLE (ANTERIORE)
VERBI MODALI/DIFETTIVI
CAN-COULD
MAY-MIGHT
SHALL-MUST-HAVE TO
SHOULD
WANT-WOULD LIKE
PROGRAMMA SCIENTIFICO:
EDUCATIONAL OBJECTIVES QUALIFYING THE MASTER'S DEGREE IN SCIENCE OF TECHNICAL HEALTH PROFESSIONS
TECHNICAL-ASSISTANCE HEALTH PROFESSIONS
TECHNICAL-ASSISTANCE AREA
(orthopedic techniques, hearing aids, cardiocirculatory physiopathology and cardiovascular perfusion technique)
TECHNICAL-ASSISTANCE AREA
(dental hygiene, dietetics)
SKILL ACQUISITION
OCCUPATIONAL OPPORTUNITIES
IMPORTANCE OF ENGLISH LANGUAGE IN HEALTHCARE IN GENERAL.
IMPORTANCE OF ENGLISH IN HOSPITALS.
GRAMMAR PROGRAMME:
COURSE PRESENTATION AND GRAMMAR PLACEMENT TEST ASSIGNMENT
FUNCTIONS OF AUXILIARY VERBS
PRESENT SIMPLE/PROGRESSIVE
COMPARATIVE
RELATIVE SUPERLATIVE
IRREGULAR COMPARATIVES AND SUPERLATIVES
IMPERATIVE OF VERBS
TO SAY/TO TELL
the past tense of verbs (regular and irregular)
PAST SIMPLE AND PROGRESSIVE
THE PRESENT PERFECT
PRESENT PERFECT SIMPLE/SIMPLE PAST
PRESENT PERFECT CONTINUOUS
FOR and SINCE
PAST PERFECT
PAST PERFECT CONTINUOUS
PRESENT/PAST SUMMARY
DURATION FORM
II SUMMARY ON SINCE, FOR, HOW LONG
CONJUNCTIVE
FUTURE IN THE PAST
THE CONDITIONAL
HYPOTHETICAL PERIOD 0/1
HYPOTHETICAL PERIOD 2
HYPOTHETICAL PERIOD 3
PRESENT WITH FUTURE VALUE
INTENTIONAL FUTURE
SIMPLE FUTURE
THE FUTURE IN SUBORDINATES
SUMMARY OF FUTURES
FUTURE PROGRESSIVE
FUTURE PERFECT SIMPLE (ANTERIOR)
MODAL/DEFECTIVE VERBS
CAN-COULD
MAY-MIGHT
SHALL-MUST-HAVE TO
SHOULD
WANT-WOULD LIKE
SCIENTIFIC PROGRAMME:
EDUCATIONAL OBJECTIVES QUALIFYING THE MASTER'S DEGREE IN SCIENCE OF TECHNICAL HEALTH PROFESSIONS
TECHNICAL-ASSISTANCE HEALTH PROFESSIONS
TECHNICAL-ASSISTANCE AREA
(orthopedic techniques, hearing aids, cardiocirculatory physiopathology and cardiovascular perfusion technique)
TECHNICAL-ASSISTANCE AREA
(dental hygiene, dietetics)
SKILL ACQUISITION
OCCUPATIONAL OPPORTUNITIES
IMPORTANCE OF ENGLISH LANGUAGE IN HEALTHCARE IN GENERAL.
IMPORTANCE OF ENGLISH IN HOSPITALS.
L’esame di inglese è una prova scritta mutuata con l'esame scritto di informatica. Per gli di studenti con disabilità e DSA , su richiesta dello studente, le modalità di esame potranno essere adattate alla luce di quanto previsto dalle linee guida di Ateneo
Nel corso dell’esame scritto gli studenti dovranno dimostrare di aver acquisito una solida conoscenza del lessico e degli argomenti del programma di inglese scientifico.
Il voto verrà espresso in trentesimi. Lo studente supererà l’esame se otterrà almeno 18/30 sia in inglese che in informatica. E’ prevista l’assegnazione del massimo dei voti con lode (30 e lode).
La prova scritta è un test su computer composto da 31 domande a risposta multipla sugli argomenti trattati nei brani assegnati durante il corso. Il tempo disponibile è 30 minuti.
The English exam is a written test which will be conducted with the written Computer Science exam. At the student's request, the tests can be adapted in the light of University guideline provisions for all students with disabilities.
In the written examination, the students must demonstrate a good knowledge of the vocabulary and topics of the Scientific English program.
The grade will be expressed in thirtieths. The student will pass the examination if he/she obtains at least 18/30 both in English and in Computer Science. The highest grade with honours (30 cum laude) will be awarded.
The written test is a computer-based test consisting of 31 multiple-choice questions on the topics covered in the piecesassigned during the course. The time available is 30 minutes.
• Titolo: GRAMMAR IN PROGRESS
• Autore: BONCI, HOWELL
• Casa Editrice: ZANICHELLI e il materiale caricato su piattaforma online dalla docente.
• Title: Grammar in Progress
• Author: Bonci, Howell
• Publisher: Zanichelli and material published on the online platform by the professor.
Università Politecnica delle Marche
P.zza Roma 22, 60121 Ancona
Tel (+39) 071.220.1, Fax (+39) 071.220.2324
P.I. 00382520427