INGLESE
English
Gli studenti dovrebbero avere già un livello B1, acquisito durante il secondo anno del Corso di Laurea.
Students should have already reached level B1 during their second year of study.
Le esercitazioni frontali in aula organizzate dal CSAL mirano a migliorare la conoscenza della lingua inglese degli studenti per quanto riguarda la comprensione della lettura, l’ascolto, la conversazione e la pronuncia, portando gli studenti ad un livello intermedio di conoscenza (B1 +).
Face to face classroom lessons organized by CSAL. The English course aims to improve the students’ English language skills regarding reading comprehension, listening, speaking and pronunciation, bringing the students to an intermediate level of knowledge (B1+).
Gli studenti apprenderanno le competenze linguistiche che consentano di comprendere il significato generale di vari tipi di testi scritti e di riconoscere i contenuti significativi di documenti sia generali che inerenti al campo dell’economia.
Gli studenti dovranno essere in grado di comprendere il significato generale ed informazioni specifiche di una varietà di testi, e devono essere in grado di leggere rapidamente ed efficientemente.
Le esercitazioni individuali e di gruppo, sia scritte che orali, che si svolgeranno durante il corso, consentiranno agli studenti di avere gli strumenti adatti per migliorare la loro capacità di comprensione e la loro autonomia di espressione in inglese soprattutto nel campo del loro lavoro futuro.
The students will learn the language skills that enable them to understand the general meaning of various types of written text and to recognize the main points in both general and subject-specific documents related to economics.
The students must be able to get the gist as well as find specific information when reading a variety of texts and be able to read quickly and efficiently.
Individual and group exercises, both written and oral, to be held during the course, will allow the students to improve their understanding and their fluency in English, especially in the field of their future work.
Contenuti (esercitazioni frontali, 3 CFU, 22 ore)
Lesson 19 - 24 del libro di testo e tutte le sezioni dedicate alla grammatica da Lesson 1 a Lesson 24; pag. 100 – 124.
- Ripasso di alcuni tempi verbali; Past Simple /Present Perfect Simple
- Present Perfect Simple / Present Perfect Continuous
- The use of just, already, yet
- Present Perfect/ Past Perfect
- Reported Speech
- Modal verbs used to make suggestions and give advice
- Modals of deduction
- The use of the article and uncountable nouns
- Conditional sentences: 1st, 2nd and 3rd Conditional
- Ampliamento lessicale.
Contents (F2F lessons, 3 CFU, 22 hours)
Lesson 19 - 24 of the coursebook and all the grammar reference sections from Lesson 1 to Lesson 24; pgs. 100 – 124
- Tenses review: Past Simple /Present Perfect Simple
- Present Perfect Simple / Present Perfect Continuous
- The use of just, already, yet
- Present Perfect/ Past Perfect
- Reported Speech
- Modal verbs used to make suggestions and give advice
- Modals of deduction
- The use of the article and uncountable nouns
- Conditional sentences: 1st, 2nd and 3rd Conditional
- Vocabulary build.
Il grado di conoscenza acquisito sarà valutato di norma attraverso un test su PC.
Per gli di studenti con disabilità/invalidità o disturbo specifico di apprendimento (DSA), che abbiano fatto debita richiesta di supporto per affrontare lo specifico esame di profitto all’Info Point Disabilità/DSA dell’Ateneo. Le modalità di esame saranno adattate alla luce di quanto previsto dalle linee guida di Ateneo (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
La prova è composta da due parti: Riempimento di spazi vuoti (10 domande) e Lettura (5 domande).
Il voto finale è attribuito in trentesimi. L’esame si intende superato quando il voto è maggiore o uguale a 18. E’ prevista l’assegnazione del massimo dei voti con lode (30 e lode).
Il voto finale verrà calcolato in base ai voti assegnati alle varie abilità, con focus specifico al linguaggio tecnico.
The students’ knowledge will be tested via a computer-based test.
For students with disabilities or Specific Learning Disorders (SLD) who have contacted the University Disability/SLD Info Point to request support for the specific curricular exam, please note that the way the exam is taken can be adapted in accordance with the University Guidelines (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
The computer-based test has 2 sections: Cloze Test (10 questions); and Reading (5 questions).
The final score is a result out of 30, with 18/30 being the minimum pass mark. The maximum score of 30/30 may be given with honours (“cum laude”).
The final mark will be calculated by taking into consideration the marks of all the separate skills, and there will be a focus on business language.
Libro di testo: Elevate! A2 – B1 by Jacopo D’Andria Ursoleo, Kate Gralton, Michael Lacey-Freeman with student’s book, workbook, workbook key, Recap, Writing Files, Grammar Bank and MyLab online resources pearson.it/place
ISBN 978-889-191-0349
Testo di grammatica: Essential Grammar in Use by Raymond Murphy (Italian Edition with key), Cambridge University Press.
BUSINESS PARTNER B1+ Coursebook & Basic MyEnglishLab Resources Pack by Bob Dignen - Iwonna Dubicka - Evan Frendo - Mike Hogan - Lewis Lansford - Margaret O'Keeffe - Marjorie Rosenberg - Ros Wright, Pearson Longman.
Dizionario bilingue (e.g. Zanichelli or Hoepli) e dizionario monolingua (e.g. Macmillan English Dictionary, Collins COBUILD Dictionary, Longman Active Study Dictionary, Oxford Advanced Learner’s Dictionary con CD-ROM).
Tutti questi materiali sono disponibili per la consultazione nella Mediateca CSAL.
Coursebook: Elevate! A2 – B1 by Jacopo D’Andria Ursoleo, Kate Gralton, Michael Lacey-Freeman with student’s book, workbook, workbook key, Recap, Writing Files, Grammar Bank and MyLab online resources pearson.it/place
ISBN 978-889-191-0349
Grammar: Essential Grammar in Use by Raymond Murphy (Italian Edition with key), Cambridge University Press.
BUSINESS PARTNER B1+ Coursebook & Basic MyEnglishLab Resources Pack by Bob Dignen - Iwonna Dubicka - Evan Frendo - Mike Hogan - Lewis Lansford - Margaret O'Keeffe - Marjorie Rosenberg - Ros Wright, Pearson Longman.
Bilingual Dictionary (e.g. Zanichelli or Hoepli) and English Dictionary (e.g. Macmillan English Dictionary, Collins COBUILD Dictionary, Longman Active Study Dictionary, Oxford Advanced Learner’s Dictionary or similar with CD-ROM).
All these materials are available for consultation in the CSAL self-study centre.
https://learn.univpm.it/course/view.php?id=12590
https://learn.univpm.it/course/view.php?id=12590
Università Politecnica delle Marche
P.zza Roma 22, 60121 Ancona
Tel (+39) 071.220.1, Fax (+39) 071.220.2324
P.I. 00382520427