INGLESE
English
Gli studenti e le studentesse iscritti al primo anno possono effettuare un test di lingua organizzato dal Centro di Supporto per l'Apprendimento delle Lingue (CSAL), Il test si svolge all'inizio dell'anno accademico, durante la Settimana Zero e serve per valutare il grado di conoscenza dell'inglese. Gli studenti e le studentesse che ottengono un punteggio basso dovrebbero utilizzare il software di auto-apprendimento English Express - corso lingua base disponibile nella Mediateca CSAL - per raggiungere il livello di conoscenza minimo richiesto (CEFR A2+/B1) che consente di frequentare le esercitazioni di inglese tenute nel 2° semestre.
Students enrolled in the first year of the degree can take an English Language Placement Test, organized by the University Language Centre (CSAL). This test will be held at the start of the academic year during Orientation in September and it is useful for assessing the students’ current level of English. Any students who get a low score should follow an elementary level self- study course (English Express) using the software in the CSAL self-study centre in order to reach the minimum level (CEFR A2+/B1) needed to be able to follow the English language lessons which will be held in the second semester.
Le esercitazioni frontali organizzate dal CSAL forniranno competenze grammaticali e lessicali, d'ascolto, di lettura e delia lingua parlata e pronuncia ad un livello intermedio (B1).
Face to face classroom lessons organized by the CSAL; their aim is to improve the students’ English language skills regarding grammar and vocabulary, listening, speaking and pronunciation, bringing the students to an intermediate level of knowledge (B1).
Gli studenti e le studentesse apprenderanno gli aspetti grammaticali e lessicali necessari per capire il senso globale di una tipologia testuale varia e per cogliere i nodi informativi principali di testi scritti concernenti argomenti familiari e di natura generale.
Gli studenti e le studentesse dovranno essere in grado di capire il senso globale ed i particolari essenziali di messaggi orali e scritti, su argomenti vari e di poter esternare la loro comprensione di testi di lettura ed esercizi grammaticali.
Le esercitazioni che avranno luogo durante il corso consentiranno agli studenti e alle studentesse di migliorare non solo le loro competenze nelle quattro abilità linguistiche (lettura, ascolto, scrittura, parlato) ma anche le abilità logico-cognitive.
The students will learn the language skills that enable them to understand the gist of various types of written and listening texts and to recognize the main points in general English written texts.
The students must be able to understand the general meaning and find specific information when listening to a variety of audio materials. They must also be able to express their understanding when faced with reading texts and grammatical exercises in English.
The exercises that the students will carry out throughout the course will allow them not only to improve their competences in the four skills of language learning (reading, listening, writing, speaking), but also their cognitive and logical abilities.
Contenuti (lezioni frontali, 6 CFU, 44 ore):
Unit 1 - 8 del libro di testo e tutte le sezioni dedicate alla grammatica da Unit 1 a Unit 8 8; Grammar Bank pag. 104– 135. Tutte le sezioni dedicate al lessico: Vocabulary Bank pag. 136 – 145.
Unit 1 – 8
, Present Simple vs Present continuous, Narrative Tenses, Modals of Obligation, Modals of Permission and ability, Past Simple, Used to , Past Simple vs. Past Continuous, Linkers, Verb + ing form vs Verb + infinitive, The future tense for predictions , will + infinitive and to be going to, The future tense for definite plans and arrangements, Reported Speech, The Comparative, The Superlative, Quantifiers, The Present Perfect, , The Passive tense, zero, First and Second conditional.
Contents (F2F lessons, 6 CFU, 44 hours) Unit 1 - 8 of the coursebook and all the grammar reference sections from Unit 1 to Unit 8; pgs. 104 – 135 as well ad the vocabulary bank pgs 136- 145
Present Simple vs Present continuous, Narrative Tenses, Modals of Obligation, Modals of Permission and ability, Past Simple,Used to , Past Simple vs. Past Continuous, Linkers, Verb + ing form vs Verb + infinitive, The future tense for predictions , will + infinitive and to be going to, The future tense for definite plans and arrangements, Reported Speech, The Comparative, Quantifiers, The Superlative, The Present Perfect, , The Passive tense, zero, First and Second conditional.
Il grado di conoscenza acquisito dagli studenti viene verificato attraverso un test su PC.
Per gli di studenti e le studentesse con disabilità/invalidità o disturbo specifico di apprendimento (DSA), che abbiano fatto debita richiesta di supporto per affrontare lo specifico esame di profitto all’Info Point Disabilità/DSA dell’Ateneo. Le modalità di esame saranno adattate alla luce di quanto previsto dalle linee guida di Ateneo (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
La prova scritta (test su PC) è composta da tre parti:
- La prima parte comprende 2 brani di lettura su argomenti di attualità con quesiti a scelta multipla o in alternativa vero/falso.
- La seconda parte comprende un dialogo unico esteso o un brano esteso tratto da programmi radiofonici, televisivi o da internet su questioni attuali o argomenti di interesse personale o professionale.
- La terza parte comprende 2 brani di attualità che prevedono l'inserimento di 10 parole mancanti ognuno a scelta fra quelle fornite.
Il tempo disponibile totale è di 45 minuti.
Il voto finale è attribuito in trentesimi. L'esame si intende superato quando il voto è maggiore o uguale a 18. È prevista l'assegnazione del massimo dei voti con lode (30 e lode).
Il voto finale verrà calcolato in base ai voti assegnati alle varie abilità.
The students’ knowledge will be tested via a computer-based test.
For students with disabilities or Specific Learning Disorders (SLD) who have contacted the University Disability/SLD Info Point to request support for the specific curricular exam, please note that the way the exam is taken can be adapted in accordance with the University Guidelines (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
Assessment Criteria
The computer-based test has three parts.
The first section comprises 2 reading comprehension texts on current events with multiple choice or true/false questions.
The listening section is made up of one long dialogue on familiar topics related to family, work, leisure time or on current events with multiple choice or true/false questions.
The last section is made up of 2 cloze tests (10 gap-fill each).
The maximum set time for the test is 45 minutes.
The final score is a result out of 30, with 18/30 being the minimum pass mark. The maximum score of 30/30 may be given with honours (“cum laude”).
The final mark will be calculated by taking into consideration the marks of all the separate skills.
BBC Speakout 3ed B1 Student's Book and Workbook. Autori Antonia Clare, Sheila Dignen, Frances Eales, Lynda Edwards, Steve Oakes, Lindsay Warwick, J.J. Wilson
ISBN 9781292359533
Testo di grammatica: Essential Grammar in Use by Raymond Murphy ed. Italiana con soluzioni, Cambridge University Press.
Dizionario bilingue (e.g. Zanichelli o Hoepli) e dizionario monolingue (e.g. Macmillan English Dictionary, Collins COBUILD Dictionary, Longman Active Study Dictionary, Oxford Advanced Learner's Dictionary o equivalente con CD-ROM)
Tutti questi materiali sono consultabili nella Mediateca CSAL.
BBC Speakout 3ed B1 Student's Book and Workbook. Antonia Clare, Sheila Dignen, Frances Eales, Lynda Edwards, Steve Oakes, Lindsay Warwick, J.J. Wilson
ISBN 9781292359533
Grammar: Essential Grammar in Use by Raymond Murphy (Italian Edition with key), Cambridge University Press.
Bilingual Dictionary (e.g. Zanichelli or Hoepli) and English Dictionary (e.g. Macmillan English Dictionary, Collins COBUILD Dictionary, Longman Active Study Dictionary, Oxford Advanced Learner’s Dictionary or similar with CD-ROM)
All these materials are available for consultation in the CSAL self-study centre.
https://learn.univpm.it/course/view.php?id=8126
https://learn.univpm.it/course/view.php?id=8126
Università Politecnica delle Marche
P.zza Roma 22, 60121 Ancona
Tel (+39) 071.220.1, Fax (+39) 071.220.2324
P.I. 00382520427