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Fluent English
Il corso verrà svolto attraverso lezioni e discussioni a contenuto sia teorico che pratico.
Special use of case studies, projects, and active learning activities engage students in thoughtful analysis, personal reflection, and informed discussion of human behavior and social dynamics in work organizations, with a special focus on strategic leadership and social value creation.
Al termine del corso gli studenti saranno in grado di comprendere le principali criticità dei comportamenti organizzativi e della leadership strategica.
Al termine del corso gli studenti sapranno utilizzare gli strumenti e le conoscenze apprese per definire le proprie personali strategie di carriera, come singoli e come parte di una struttura organizzata.
Capacità di comprendere le dinamiche di leadership, dei comportamenti delle persone inserite nelle organizzazioni, capacità di orientare tali comportamenti verso una performance strategica.
The course focuses on individual and team behavior in complex organizations, and on their implications for strategic leadership and personal career development.
To become more aware of human behaviour and the challenges of strategic leadership in the new workplace and how to master these challenges in a setting of cultural diversity, a competitive global economy, and societal expectations for ethical and socially responsible behaviour.
The focus is on how successful leaders build organizational and personal performance capacity through an understanding of human behaviour in organizations.
Sfide e opportunità derivanti dalla gestione strategica di gruppi di persone in organizzazioni competitive. Come definire, gestire e valutare la performance di un gruppo.
This graduate course examines the challenges and opportunities of strategically leading organizations to compete and prosper in our dynamic global business environment. The focus is on building organizational performance capacity through an understanding of human behavior in organizations. Special emphasis is given to applying organizational behavior and leadership concepts for personal growth and career development as well as team and organizational leadership success in a context of rich cultural diversity, a demanding global economy, and pressures for ethics and social responsibility.
Major topics include:
• Individual behavior and performance
• Teams and teamwork
• Power and influence
• Self management
• Leadership
• Strategy and stakeholders
• Strategic leadership and change
• Ethics and strategic leadership
• Corporate governance
• Board / top management dynamics.
La valutazione dell’apprendimento si divide in due parti: una prova scritta finale e la presentazione di un progetto. Gli studenti potranno essere assegnati a lavorare a progetti di gruppo
Per gli di studenti con disabilità/invalidità o disturbo specifico di apprendimento (DSA), che abbiano fatto debita richiesta di supporto per affrontare lo specifico esame di profitto all’Info Point Disabilità/DSA dell’Ateneo, le modalità di esame saranno adattate alla luce di quanto previsto dalle linee guida di Ateneo (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
Un voto positivo e sufficiente verrà attribuito in conseguenza del completamento di tutte le prove assegnate e dimostrando un attivo coinvolgimento intellettuale nelle tematiche del corso.
Il voto verrà espresso in trentesimi. Lo studente supererà l'esame se otterrà almeno 18. È prevista l’assegnazione del massimo dei voti con lode (30 e lode).
I pesi nella determinazione del voto sono distribuiti per il 50% sulla prova scritta finale e per il residuo 50% sulla presentazione del lavoro di gruppo. Il docente si riserva la facoltà di ridurre proporzionalmente i voti a sua discrezione in funzione del comportamento tenuto dagli studenti.
Assignments, Group projects and presentations, and a Final examination.
For students with disabilities or Specific Learning Disorders (SLD) who have contacted the University Disability/SLD Info Point to request support for the specific curricular exam, please note that the way the exam is taken can be adapted in accordance with the University Guidelines (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
A passing grade or better is earned by completing all requirements and by showing active intellectual involvement in the course. Lack of active intellectual involvement may result in a grade reduction as indicated below (***).
Remember, this course is conducted with high expectations for quality of individual and team contributions. All assignments must be completed in professional style and be consistent with expectations of the professional workplace.
Positive grades from 18 to 30. Cum laude can be bestowed to outstanding performance.
Individual grades are earned and computed on the basis of the tests, the team projects and behavior at instructor’s discretion. Students' final grade will be evaluated based on the below criteria (maximum points for each section):
• 50 Final written exam
• 50 Final project presentation
The grade is then regressed from 100 points to a 30 points base with a simple proportion.
• *** Grade reductions at instructor’s discretion.
Il docente mette a disposizione degli studenti nella piattaforma e-learning il materiale di studio necessario.
Readings as described in the Session Reading List will be provided by the course instructor free of charge to students. These assigned/required readings are available courtesy of Rice University’s OpenStax project.
Students may be required to purchase some low-cost reading materials. See your e-learning portal for such requirements, if any.
Università Politecnica delle Marche
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Tel (+39) 071.220.1, Fax (+39) 071.220.2324
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