INGLESE
English
Inglese fluente.
Fluent English.
Il corso verrà svolto attraverso lezioni a contenuto sia teorico che pratico.
Lectures, cases and discussions.
Al termine del corso gli studenti saranno in grado di comprendere le principali questioni delle dinamiche di gruppo.
Al termine del corso gli studenti sapranno costruire e gestire squadre di lavoro di elevato profilo.
Capacità di riconoscere ed affrontare una serie di tipiche problematiche legate ai lavori di squadra.
The purpose of this course is to introduce students to team dynamics.
How to build and manage high performance teams.
Ability to manage some of the common "pitfalls" team members encounter.
Il corso si sviluppa su tre aree: la costruzioni di team di lavoro, la gestione dei conflitti interni ai gruppi, la negoziazione del lavoro.
The course will be designed around three main areas, all of which are important for functional work teams. The first main area will focus on developing and maintaining high performing work teams. The second main area will focus on conflict management in teams. The third and final main area will focus on work place negotiations. Each of these topics has important implications for being a high performing employee in most work settings.
Overview of Topics:
Introduction to group behavior/team dynamics
High performance work teams introduction
How to build a high performing work team
How to manage a high performance work team
Understanding social loafing
Introduction to workplace conflict
Understanding conflict management
Building resilience in small work teams
Introduction to the dynamics of negotiations
Negotiation strategies
Concluding discussion.
L'esame consiste in una prova scritta/orale e in presentazioni di gruppo.
Per gli di studenti con disabilità/invalidità o disturbo specifico di apprendimento (DSA), che abbiano fatto debita richiesta di supporto per affrontare lo specifico esame di profitto all’Info Point Disabilità/DSA dell’Ateneo, le modalità di esame saranno adattate alla luce di quanto previsto dalle linee guida di Ateneo (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
Ogni parte del corso deve essere coperta per passare l’esame.
Il voto verrà espresso in trentesimi. Lo studente supererà l'esame se otterrà almeno 18. È prevista l’assegnazione del massimo dei voti con lode (30 e lode).
Media ponderata dei punteggi ottenuti nelle presentazioni e nel test finale.
Written/Oral plus presentations.
For students with disabilities or Specific Learning Disorders (SLD) who have contacted the University Disability/SLD Info Point to request support for the specific curricular exam, please note that the way the exam is taken can be adapted in accordance with the University Guidelines (https://www.univpm.it/Entra/Accoglienza_diversamente_abili).
A passing grade or better is earned by completing all requirements.
Positive grades from 18 to 30. Cum laude can be bestowed to outstanding performance.
Weighted average of the test and presentations.
An Introduction to Organizational Behavior, Talya Bauer and Berrin Erdogan, Portland State University.
An Introduction to Organizational Behavior, Talya Bauer and Berrin Erdogan, Portland State University
Università Politecnica delle Marche
P.zza Roma 22, 60121 Ancona
Tel (+39) 071.220.1, Fax (+39) 071.220.2324
P.I. 00382520427