Guida degli insegnamenti

Syllabus

Partially translatedTradotto parzialmente
[W000432] - INTERNATIONAL SALES MANAGEMENTINTERNATIONAL SALES MANAGEMENT
Andrea PERNA
Lingua di erogazione: INGLESELessons taught in: ENGLISH
Laurea Magistrale - [EM07] INTERNATIONAL ECONOMICS AND COMMERCE (Curriculum: BUSINESS ORGANIZATION AND STRATEGY) Master Degree (2 years) - [EM07] INTERNATIONAL ECONOMICS AND COMMERCE (Curriculum: BUSINESS ORGANIZATION AND STRATEGY)
Dipartimento: [040002] Dipartimento Scienze Economiche e SocialiDepartment: [040002] Dipartimento Scienze Economiche e Sociali
Anno di corsoDegree programme year : 1 - Primo Semestre
Anno offertaAcademic year: 2022-2023
Anno regolamentoAnno regolamento: 2022-2023
Obbligatorio
Crediti: 6
Ore di lezioneTeaching hours: 44
TipologiaType: B - Caratterizzante
Settore disciplinareAcademic discipline: SECS-P/08 - ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE

LINGUA INSEGNAMENTO LANGUAGE

INGLESE

English


PREREQUISITI PREREQUISITES

- conoscenza del concetto di mercato industriale

- knowledge about the concept of market in b2b


MODALITÀ DI SVOLGIMENTO DEL CORSO DEVELOPMENT OF THE COURSE

- lezioni frontali
- casi di studio
- seminari
- guest lecture

- front teaching
case studies
- guest lectures
- seminars


RISULTATI DI APPRENDIMENTO ATTESI LEARNING OUTCOMES
Conoscenze e comprensione.

- conoscere come affrontare le sfide internazionali alla luce degli attuali contesti;
- approfondimento della conoscenza delle vendite in contesti internazionali


Capacità di applicare conoscenze e comprensione.

- applicare le conoscenza a reali scenari di internazionalizzazione per medie e piccole imprese


Competenze trasversali.

- soluzione di problematiche aziendali


Knowledge and Understanding.

- understanding how to access and face the market challenges in international contexts;
- international selling and global selling


Capacity to apply Knowledge and Understanding.

- develop knowledge about the internationalization process of small and medium firms


Transversal Skills.

- problem solving



PROGRAMMA PROGRAM

-To understand markets and marketing from a b2b perspective
-To explain how market works and how marketing processes are organized
- Understanding how value for customers is generated and delivered
- To gain a sense of general strategic marketing issues, such as market opportunity analysis, target market selection and marketing mix development
- developing strategies in a globalized world
setting decisions in international marketing
planning and organizing the international marketing&sales effort

-To understand markets and marketing from a b2b perspective
-To explain how market works and how marketing processes are organized
- Understanding how value for customers is generated and delivered
- To gain a sense of general strategic marketing issues, such as market opportunity analysis, target market selection and marketing mix development
- developing strategies in a globalized world
setting decisions in international marketing
planning and organizing the international marketing&sales effort


MODALITÀ DI SVOLGIMENTO DELL'ESAME DEVELOPMENT OF THE EXAMINATION
Modalità di valutazione dell'apprendimento.

- esercitazioni
- simulazioni
- prove di esame
Per gli di studenti con disabilità/invalidità o disturbo specifico di apprendimento (DSA), che abbiano fatto debita richiesta di supporto per affrontare lo specifico esame di profitto all’Info Point Disabilità/DSA dell’Ateneo, le modalità di esame saranno adattate alla luce di quanto previsto dalle linee guida di Ateneo


Criteri di valutazione dell'apprendimento.

- svolgimento di project work
- efficacia delle risposte alle domande di esame


Criteri di misurazione dell'apprendimento.

- scala 18 - 30


Criteri di attribuzione del voto finale.

project work ed esame sostenuto


Learning Evaluation Methods.

- practical test
- simulation
- exam
For students with disabilities or Specific Learning Disorder (SLD) who have contacted the University Disability/SLD Info Point to request support for the specific curricular exam, please note that the way the exam is taken can be adapted in accordance with the University Guidelines


Learning Evaluation Criteria.

- project work
- quality of the answers to the exam questions


Learning Measurement Criteria.

- grades 18 - 30


Final Mark Allocation Criteria.

project work and exam questions



TESTI CONSIGLIATI RECOMMENDED READING

Carl Arthur Solberg, International Marketing. Strategy development and implementation. Routledge, 2018

Carl Arthur Solberg, International Marketing. Strategy development and implementation. Routledge, 2018


Scheda insegnamento erogato nell’A.A. 2022-2023
Le informazioni contenute nella presente scheda assumono carattere definitivo solo a partire dall'A.A. di effettiva erogazione dell'insegnamento.
Academic year 2022-2023

 


Università Politecnica delle Marche
P.zza Roma 22, 60121 Ancona
Tel (+39) 071.220.1, Fax (+39) 071.220.2324
P.I. 00382520427